0

گرندپری بحرین 2022؛ قدرت نمایی فراری

شارل لکلر

فصل 2022 فرمول یک با گرندپری بحرین شروع شد. در این مطلب نگاهی داریم به اتفاقات این مسابقه و تعیین خط و مسابقه اصلی را بررسی می کنیم.

سرانجام انتظارها به پایان رسید و فصل 2022 فرمول یک با گرندپری بحرین آغاز شد. به دلیل تغییرات قوانین و ماشین ها، بسیاری منتظر این فصل بودند و می خواستند تا عملکرد تیم ها را در دوره جدید این مسابقات مشاهده کنند. آخر هفته بحرین با یک تعیین خط غافلگیرکننده شروع شد و با یک مسابقه جذاب به پایان رسید.

تعیین خط گرندپری بحرین 2022

در تعیین خطی که بسیاری را غافلگیر کرد، این شارل لکلر بود که بالاتر از مکس ورستپن و کارلوس ساینز به جایگاه نخست رسید تا به دهمین پول پوزیشن خود در فرمول یک برسد. این تعیین خط نکات جالب به همراه داشت. هر 3 تیمی که از موتور فراری استفاده می کنند، حداقل یک نماینده در میان 10 راننده برتر دارند (فراری، آلفا رومئو و هاس).

والتری بوتاس از تیم آلفا رومئو و کوین مگنسن که به تازگی به تیم هاس برگشته، بالاتر از جرج راسل شدند که در تیم مرسدس رقابت می کند! تیم هایی که موتور مرسدس دارند عملکرد ضعیفی داشتند. لوییس همیلتن پنجم شد و جرج راسل نهم. هیچکدام از راننده های مک لارن به Q3 نرسیدند و استن مارتین حتی نماینده ای در Q2 هم نداشت!

جایگاه راننده ها برای مسابقه اصلی گرندپری بحرین 2022
جایگاه راننده ها برای مسابقه اصلی گرندپری بحرین 2022

مسابقه اصلی گرندپری بحرین 2022

عصر جديد فرمول يک با خط و نشان فرارى شروع شد. شارل لكلر از پول پوزيشن مسابقه را شروع كرد و در پايان هم اول شد و بعد از او كارلوس ساينز و لوييس هميلتن در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند. مثل تعيين خط، قدرت موتور فرارى به وضوح مشخص بود و ماشين هايى كه از اين موتور استفاده مى كنند، برخلاف موتور مرسدس، عملكرد بسيار خوبى از خود نشان دادند.

ردبول بدون شک بدشانس محض این مسابقه بود. مكس ورستپن كه تا لحظات پايانى دوم بود، به مشكل خورد و به خاطر ضعف باترى، مجبور به كناره گيرى شد. كابوس ردبول به همينجا ختم نشد و رتبه سوم سرجيو پرز نيز در دور آخر با اسپين اين راننده از دست رفت تا ردبول شروع بدى را تجربه كند و مرسدس هم يك سكو هديه بگيرد. كوين مگنسن به رتبه پنجم رسيد و والترى بوتاس هم ششم شد. گوانيو ژو در اولين مسابقه خود در فرمول يک بسيار اميدواركننده ظاهر شد و توانست يک امتياز كسب كند.

نتیجه پایانی گرندپری بحرین 2022
نتیجه پایانی گرندپری بحرین 2022

نگاه اول به تغییرات فرمول یک

با يک مسابقه نمى توان نتيجه گيرى كرد اما همين يک مسابقه هم نكات متعددى را نشان مى دهد. به نظر مى رسد كه تغييرات فصل 2022 بيشتر از همه به نفع فرارى و موتور اين تيم شده است. سرعت فرارى بالا است و اين را به وضوح مى توان مشاهده كرد. وقتى قدرت موتور بالا است، در تيم هاى ديگر هم مى توانيد تغيير را مشاهده كنيد. همانطور كه پيشرفت هاس و آلفا رومئو را هم ديديم.

وضعيت ردبول راضى كننده است اما حداقل فعلا قدرت فرارى را ندارد! مرسدس قطعا اين شكلى نمى ماند اما وضعيت موتور نگران كننده است. مک لارن و استن مارتين شروع فاجعه اى داشتند.

کوین مگنسن در بازگشت به فرمول یک توانست به رتبه پنجم در گرندپری بحرین برسد
کوین مگنسن در بازگشت به فرمول یک توانست به رتبه پنجم در گرندپری بحرین برسد

برسيم به تغييراتى كه متوجه شديم. سر پيچ ها به شدت سرعت ماشين ها پايين مى آيد و برخى مواقع حس مى كنيد كه ماشين به طور كامل توقف مى كند! برترى تيم ها در پيچ و چسبندگى ماشين در كرنرها است. لاستيک هاى جديد عذاب تيم ها بود و در مسابقه اول بسيار دردسرساز شد و تيم ها براى پيدا كردن تركيب مناسب، بارها مجبور به تغيير لاستيک شدند! به عنوان مسابقه اول بايد راضى باشيم و منتظر تغيير تيم ها بمانيم تا ببينيم كدام تيم دست بالا را دارد و مى تواند از قوانين به بهترين شكل استفاده كند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *