0

مسترز سینسیناتی 2022؛ قهرمانی برنا چوریچ

برنا چوریچ

برنا چوریچ با عملکردی فوق العاده در مسترز سینسیناتی 2022، توانست اولین عنوان خود در مسترزهای 1000 امتیازی را کسب کند.

هفتمین مسترز 1000 امتیازی فصل 2022 تنیس با قهرمانی برنا چوریچ به پایان رسید که در کمال شایستگی توانست عنوان این رقابت ها را کسب کند. در این مطلب نگاه مختصری داریم به مسترز سینسیناتی 2022 و اتفاقات مهم این مسابقات را بررسی می کنیم.

خلاصه ای از مسترز سینسیناتی 2022

مسترز سینسیناتی 2022 در حالی شروع شد که مانند مسترز کانادا، خبری از نواک جوکوویچ در این مسابقات نبود. رکورددار قهرمانی در مسترزهای 1000 امتیازی، به دلیل واکسینه نشدن برابر ویروس کرونا، اجازه حضور در آمریکای شمالی را ندارد و مشخص نیست که او در گرند اسلم یو اس اپن 2022 نیز غایب خواهد بود یا نه. راجر فدرر نیز مانند سایر تورنمنت های فصل 2022، در سینسیناتی نیز حضور نداشت و آماده می شود تا بتواند در فصل 2023 به دنیای تنیس برگردد. الکساندر زورف که در نیمه نهایی رولاند گاروس 2022 مصدوم شد نیز نتوانست در سینسیناتی حضور پیدا کند.

رافائل نادال که بعد از انصراف از نیمه نهایی ویمبلدون 2022 دیگر در مسابقات تنیس شرکت نکرده بود، در سینسیناتی بازی کرد اما همان بازی اول برابر برنا چوریچ شکست خورد و حذف زودهنگانی را تجربه کرد. از نکات قابل توجه دورهای ابتدایی این رقابت ها، می توان به حذف پابلو کارنیو بوستا، قهرمان مسترز کانادا 2022 نیز اشاره کرد.

رافائل نادال این شانس را داشت که با قهرمانی در مسترز سینسیناتی، به صدر جرول رنکینگ ATP نزدیک شود
رافائل نادال این شانس را داشت که با قهرمانی در مسترز سینسیناتی، به صدر جرول رنکینگ ATP نزدیک شود

فرصت سوزی بازیکنان مطرح

با توجه به نبود نواک جوکوویچ و الکساندر زورف و همچنین حذف رافائل نادال، انتظار می رفت که بازیکنانی همچون دنیل مدودف، استفانوس سیتسیپاس، کارلوس آلکاراس، آندری روبلف و کسپر رود بتوانند در سینسیناتی عملکرد خوبی داشته باشند که اینطور نشد. کسپر رود در دور دوم حذف شد، آندری روبلف در دور سوم شکست خورد و بعد از حدود 2 سال از میان 10 تنیسور برتر رنکینگ ATP خارج شد، کارلوس آلکاراس به نیمه نهایی نرسید و دنیل مدودف که شانس اول مسترزهای آمریکای شمالی بود، در نیمه نهایی برابر استفانوس سیتسیپاس شکست خورد و مثل کانادا، دستش از جام کوتاه ماند.

فینال مسترز سینسیناتی 2022؛ استفانوس سیتسیپاس برابر برنا چوریچ

در فينال مسترز سينسيناتى، برنا چوريچ موفق به شكست 0-2 استفانوس سيتسيپاس شد تا به مهم ترين عنوان دوران حرفه اى خود برسد. تنيسور 25 ساله اهل كرواسى كه به دليل مصدوميت، 13 ماه از ميادين به دور بود، شايسته ترين تنيسور سينسيناتى بود و در پايان به حقش نيز رسيد. چوريچ در اين تورنمنت لورنزو موزتى، رافائل نادال، روبرتو باتيستا آگوت، فليكس اوژه آلياسيم، كمرون نورى و استفانوس سيتسيپاس را شكست داد و براى اولين بار فاتح يک مسترز 1000 امتيازى شد.

چوريچ كه در سال 2018 به رتبه 12 رنكينگ ATP رسيده بود، به عنوان مرد شماره 152 تنيس جهان وارد سينسيناتى شد و بالاتر از نام هاى بزرگ اين مسابقات، جام قهرمانى را به خانه برد و حالا به طور مستقيم وارد جدول اصلى يو اس اپن مى شود. لازم به ذکر است که با این قهرمانی، برنا چوریچ به رده بیست و نهم رنکینگ ATP رسید.

برنا چوریچ شايسته ترين تنيسور سينسيناتى بود و در پايان به حقش نيز رسيد
برنا چوریچ شايسته ترين تنيسور سينسيناتى بود و در پايان به حقش نيز رسيد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *