0

قهرمانی تاریخی کارلوس آلکاراس در مسترز مادرید 2022

مسترز مادرید 2022

کارلوس آلکاراس با ثبت یکی از بهترین عملکردهای ممکن، قهرمان مسترز مادرید 2022 شد و به جوان ترین قهرمان تاریخ این مسابقات لقب گرفت.

درباره کارلوس آلکاراس در سایت خوانده اید. پدیده جدید دنیای تنیس که در سال 2022 به صدر اخبار این رشته تبدیل شده و همه جا صحبت از اوست. آلکاراس به پیشرفت خیره کننده خود در سال 2022 ادامه داد و توانست به دومین عنوان خود در مسترزهای 1000 امتیازی برسد. در این مطلب نگاهی داریم به 3 بازی آخر آلکاراس در مسترز مادرید 2022.

پیروزی کارلوس آلکاراس برابر رافائل نادال

آلکاراس در مرحله یک چهارم نهایی مسترز مادرید 2022، به مصاف الگوی خود یعنی رافائل نادال رفت. بعد از 2 شکست برابر اسطوره اسپانیایی، آلکاراس در سومین تقابل با او، توانست با عملکردی برتر، 1-2 قهرمان 5 دوره مسترز مادرید را شکست دهد و به نیمه نهایی این مسابقات برسد. اگر مصدومیت آلکاراس در ست دوم نبود، او احتمالا می توانست 0-2 نادال را شکست دهد!

کارلوس آلکاراس در مسترز مادرید 2022، توانست برای اولین بار رافائل نادال را شکست دهد
کارلوس آلکاراس در مسترز مادرید 2022، توانست برای اولین بار رافائل نادال را شکست دهد

نواک جوکوویچ هم نتوانست مانع آلکاراس شود

بعد از پیروزی برابر نادال، حالا نوبت به مرد شماره یک تنیس جهان رسید. علی رغم واگذاری ست نخست، کارلوس آلکاراس با جنگندگی خاص خود توانست به بازی برگردد و در ست های دوم و سوم برابر نواک جوکوویچ به پیروزی برسد تا به اولین تنیسوری تبدیل شود که روی زمین خاک، در 2 روز متوالی نادال و جوکوویچ را شکست می دهد. با این پیروزی، آلکاراس جوان ترین فینالیست تاریخ مسترز مادرید نیز لقب گرفت.

نواک جوکوویچ بعد از شکست برابر کارلوس آلکاراس، او را آینده تنیس خطاب کرد
نواک جوکوویچ بعد از شکست برابر کارلوس آلکاراس، او را آینده تنیس خطاب کرد

کارلوس آلکاراس؛ فاتح مسترز مادرید 2022

پایان رویایی برای آلکاراس رقم خورد و او در فینال با نمایشی کوبنده، 0-2 الکساندر زورف را شکست داد تا برای اولین بار قهرمان مسترز مادرید شود. با این قهرمانی، آلکاراس با 19 سال و 3 روز، رکورد رافائل نادال را شکست و جوان ترین قهرمان تاریخ مسترز مادرید شد.

آلکاراس 19 ساله، با قهرمانی در مسترز مادرید 2022 به رنک 6 ATP رسید. او در سال 2022 تنها 3 بار شكست خورده و در همين مدت 2 مسترز 1000 امتيازى كسب كرده و خيلى سريع خودش را به عنوان يک مدعى جدى در تمام تورنمنت ها معرفى كرده است. مسير او در مسترز مادريد تاريخى است؛ پيروزى برابر بخت هاى اول، دوم و سوم مسابقات و شكست اسطوره هايى مثل رافائل نادال و نواک جوكوويچ.

آلکاراس 19 ساله، با قهرمانی در مسترز مادرید 2022 به رنک 6 ATP رسید
آلکاراس 19 ساله، با قهرمانی در مسترز مادرید 2022 به رنک 6 ATP رسید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *