0

رانی اُسالیوان قهرمان مسترز شانگهای 2023 شد

رانی اُسالیوان

رانی اُسالیوان، رانی اُسالیوان قهرمان مسترز شانگهای 2023 شد. مرد شماره یک اسنوکر جهان، برای پنجمین بار قهرمان مسترز شانگهای شد. نگاهی داریم به مسابقات مسترز شانگهای اسنوکر.

به گزارش اسپورتس نوتس، رانی اُسالیوان، مرد شماره یک اسنوکر جهان، با شکست لوکا برسل در فینال مسترز شانگهای، برای پنجمین بار و همچنین چهارمین دوره متوالی، قهرمان این مسابقات شد. نگاهی داریم به مسترز شانگهای و قهرمانی رانی اُسالیوان در این مسابقات.

قهرمانی رانی اُسالیوان در مسترز شانگهای 2023

رانی اُسالیوان با شکست بازیکنانی همچون جان هیگینز و مارک سلبی به فینال مسترز شانگهای 2023 رسید. او در این مرحله به مصاف لوکا برسل رفت. این دو در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان سال 2022 نیز به مصاف هم رفته بودند که برسل به پیروزی رسیده بود.

در فینال اما رانی اُسالیوان 9-11 برسل را شکست داد و برای چهارمین دوره متوالی و در مجموع برای پنجمین بار، قهرمان مسترز شانگهای شد. به این ترتیب، رانی اُسالیوان قهرمان مسترز شانگهای 2023 شد.

رانی اُسالیوان با شکست لوکا برسل قهرمان مسترز شانگهای 2023 شد
رانی اُسالیوان با شکست لوکا برسل قهرمان مسترز شانگهای 2023 شد

مسترز شانگهای اسنوکر

مسترز شانگهای از سال 2007 به تقویم فصل اسنوکر اضافه شد و تا سال 2017 به عنوان مسترز رنکینگ دار فعالیت می کرد. از سال 2018 تصمیم بر این شد که مسترز شانگهای دیگر به عنوان مسابقات رنکینگ دار نباشد و رویدادی غیر رنکینگی شد. این مسترز به مدت سه سال و به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های کشور چین برگزار نشد.

رانی اُسالیوان با 5 عنوان، رکورددار قهرمانی در این مسابقات است. اُسالیوان 6 بار به فینال رسیده و در 4 سال متوالی نیز این عنوان را فتح کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *