0

اسپانیا قهرمان جام جهانی زنان شد

اسپانیا قهرمان جام جهانی زنان شد

اسپانیا با شکست انگلیس، برای اولین بار قهرمان جام جهانی زنان شد. نگاهی داریم به جام جهانی زنان 2023 و قهرمانی اسپانیا.

به گزارش اسپورتس نوتس، اسپانيا با شكست 0-1 انگليس، براى اولين بار قهرمان جام جهانى زنان شد. اسپانيا بعد از نروژ و آلمان، سومين تيم اروپايى است كه به قهرمانى جهان مى رسد. اسپانيا حالا در كنار آلمان، دومين كشورى است كه قهرمانى در جام جهانى مردان و زنان را تجربه كرده است.

جام جهانی زنان

جام جهانی زنان اولین بار در سال 1991 برگزار شد. مثل جام جهانی مردان، این مسابقات نیز هر چهار سال یکبار برگزار می شود. فرمت این مسابقات دقیقا شبیه فرمت مسابقات مردان است. 32 تیم در این رقابت ها شرکت می کنند که تیم میزبان بدون مسابقات مقدماتی وارد جدول اصلی می شود.

تا به امروز 9 دوره این مسابقات برگزار شده است. چین (دوبار)، آمریکا (دوبار)، سوئد، آلمان، کانادا، فرانسه، استرالیا و نیوزلند کشورهایی هستند که سابقه میزبانی این مسابقات را دارند. جام جهانی 2023، اولین دوره این مسابقات بود که به میزبانی دو کشور (استرالیا و نیوزلند) برگزار شد.

تیم ملی آمریکا با 4 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات است. به غیر از آمریکا، آلمان نیز سابقه قهرمانی در بیشتر از یک دوره را دارد (دو مرتبه). نروژ، ژاپن و اسپانیا، دیگر تیم های قهرمان جام جهانی زنان هستند.

جام جهانی زنان
تیم ملی آمریکا با 4 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی زنان است

اولین قهرمانی اسپانیا

جام جهانی زنان در سال 2023، نهمین دوره این رقابت ها بود. این مسابقات به میزبانی استرالیا و نیوزلند برگزار شد. در پایان تیم های اسپانیا و انگلیس به فینال رسیدند. این اولین حضور هر دو کشور در فینال این رقابت ها به شمار می رفت. اسپانیا در گروه خود پایین تر از ژاپن به رده دوم رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. جالب است بدانید که اسپانیا بازی خود برابر ژاپن را 4-0 واگذار کرد!

با این حال زنان لاروخا با شکست تیم هایی همچون سوئیس، هلند و سوئد، راهی فینال شدند. در سمت دیگر، انگلیس در گروه خود صدرنشین شد. انگلیسی ها در مرحله حذفی موفق به شکست نیجریه، کلمبیا و سپس استرالیای میزبان شدند. در فینال، این اسپانیا بود که توانست 0-1 از سد انگلیس بگذرد و برای اولین بار فاتح این مسابقات شود.

اسپانیا برای اولین بار قهرمان جام جهان زنان شد
اسپانیا برای اولین بار قهرمان جام جهان زنان شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *