0

جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره

میزبان جام جهانی 2030

جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره برگزار خواهد شد. فدراسیون جهانی فوتبال این موضوع را تایید کرد و جام جهانی 2030 بسیار متفاوت برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپورتس نوتس و به نقل از FIFA، مراكش، اسپانيا و پرتغال ميزبان هاى جام جهانى 2030 خواهند بود. از طرفى به دليل 100 سالگى جام جهانى، سه تيم آرژانتين، اروگوئه و پاراگوئه، اولين بازى هاى خود در اين تورنمنت را در خاک كشورشان برگزار مى كنند تا به اين شكل 100 سالگى جام جهانى را جشن بگيرند. به این ترتیب جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره برگزار خواهد شد. نگاهی داریم به این موضوع.

جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره برگزار می شود

جام جهانى 2030 در 6 كشور و سه قاره برگزار خواهد شد. سه مسابقه ابتدايى كه شامل بازى افتتاحيه مى شود، در اروگوئه، آرژانتين و پاراگوئه برگزار مى شود و بقيه بازى ها در مراكش، اسپانيا و پرتغال. هنوز مشخص نيست اما به احتمال فراوان، اسپانيا بازى فينال را ميزبانى خواهد كرد.

تصمیم عجیب فیفا درباره جام جهانی 2030

تصميم هاى عجيب فدراسيون جهانى فوتبال (FIFA) ادامه دارند. بعد از افزايش تعداد تيم هاى جام جهانى از 32 تيم به 48 تيم، حالا فيفا در اقدامى عجيب، مى خواهد جام جهانى 2030 را در شش كشور مختلف برگزار كند.

جدال ميزبانى ميان دو گروه بود. گروه اول شامل مراكش، اسپانيا و پرتغال، گروه دوم نيز متشكل از اروگوئه، آرژانتين و پاراگوئه. فيفا كه مى خواهد هر دو طرف را راضى نگه دارد و از طرفى جشن 100 سالگى جام جهانى را از دست ندهد، ميزبانى اصلى را به گروه اول داد اما تعيين كرد كه سه بازى ابتدايى به ميزبانى اروگوئه، آرژانتين و پاراگوئه برگزار شود تا جشن صد سالگى نيز در همان كشورهايى كه در اولين دوره نيز حضور داشتند برگزار شود.

جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره
جام جهانی 2030 در 6 کشور و سه قاره

هر شش تيم ميزبان نيز به طور خودكار در اين مسابقات حضور دارند و نيازى به بازى هاى مقدماتى ندارند. تصميم بحث برانگيز فيفا مى تواند سطح مسابقات را تحت تاثير قرار دهد. بالا بردن تعداد تيم ها و حالا افزايش كشورهاى ميزبان، جام جهانى را از حالت سنتى خود خارج كرده و بايد منتظر باشيم تا ببينيم كه برنامه فدراسيون جهانى فوتبال براى برگزارى مهم ترين تورنمنت اين رشته چيست.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *