0

فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد

فرانچسکو بنیایا

در رقابتی جذاب که به مسابقه آخر کشیده شد، فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد.

به گزارش اسپورتس نوتس، فصل 2023 موتوجی پی به پایان رسید. رقابت پکو بنیایا و خورخه مارتین تا مسابقه آخر ادامه داشت و در پایان، فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد. نگاهی داریم به دومین قهرمانی متوالی موتورسوار دوکاتی.

دومین عنوان متوالی؛ فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد

فصل 2023 موتوجی پی با قهرمانی فرانچسکو بنیایا به پایان رسید. بنیایا بالاتر از خورخه مارتین به قهرمانی رسید تا هفدهمین موتورسوار تاریخ موتوجی پی (مسابقات 500 سی سی) لقب بگیرد که بیشتر از یکبار قهرمان این مسابقات می شود. بنیایا همچنین با این قهرمانی، به سیزدهمین موتورسواری تبدیل شد که به قهرمانی متوالی می رسد.

موتورسوار 26 ساله ایتالیایی، در فصل 2023 به 7 پیروزی رسید و چهار بار نیز فاتح اسپرینت ریس شد. بنیایا همچنین 7 بار پول پوزیشن را در اختیار داشت و چهار بار نیز سریع ترین دور مسابقه را به ثبت رساند. با دومین عنوان متوالی پکو بنیایا، حالا دوکاتی نیز برای اولین بار به قهرمانی متوالی در بخش موتورسوارها رسید.

فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد
فرانچسکو بنیایا قهرمان فصل 2023 موتوجی پی شد

فصلی فوق العاده همراه با حسرت برای خورخه مارتین

خورخه مارتین 25 ساله، بهترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری کرد و به قهرمانی نیز بسیار نزدیک شد. علاوه بر چهار پیروزی، مارتین 9 بار برنده اسپرینت ریس شد که عملکر فوق العاده او را نشان می دهد. بدشانسی و البته بی تجربگی مارتین در رقابت قهرمانی نیز به ضرر او شد. DNF در اندونزى و عدم مديريت تاير در استراليا، با يک شروع كابوس وار در قطر همراه شد تا مارتین امتیازهای بسیاری را از دست بدهد.

با سپری شدن فصل، موتورسوار پراماک ریسینگ خود را به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر کرد و حتی در مقطعی کوتاه نیز به رده اول جدول موتورسوارها رسید، اما همانطور که ذکر شد، مارتین اشتباه هایی نیز در طول فصل داشت و همین باعث شد تا دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند.

رقابت پکو بنیایا با خورخه مارتین تا هفته پایانی ادامه داشت
رقابت پکو بنیایا با خورخه مارتین تا هفته پایانی ادامه داشت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *