0

مسترز پاریس 2023؛ هفتمین قهرمانی نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسترز پاریس شد. نگاهی داریم به مسابقات مسترز پاریس 2023.

مسترز پاریس، آخرین مسترز 1000 امتیازی فصل تنیس است. این مسابقات که روی سطح هاردکورت برگزار می شود، آخرین تورنمنت معتبر قبل از مسابقات پایان فصل تنیس است. نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، برای هفتمین بار قهرمان این رقابت ها شد. نگاهی داریم به مسترز پاریس 2023.

مرور مسترز پاریس 2023

مسترز پاریس 2023 مانند بسیاری از تورنمنت های این فصل با شکست زودهنگام برخی از مدعی ها همراه بود. کارلوس آلکاراس که از اصلی ترین مدعی های این مسترز به شمار می رفت، در اولین بازی خود شکست خورد تا شانس تمام کردن فصل به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان را از دست بدهد. تنیسورهای آمریکایی که در این فصل نام خود را بیشتر از قبل مطرح کردند نیز عملکرد ناامیدکننده ای در پاریس داشتند.

دنیل مدودف، کسپر رود، یانیک سینر و الکساندر زورف هم نتوانستند تا مراحل پایانی بروند. یانیک سینر به دلیل برنامه فشره بازی ها و خستگی بیش از حد، نتوانست به تورنمنت ادامه دهد و از ادامه مسابقات انصراف داد. هر چه تنیسورهای نسل جدید ضعیف کار کردند، تنیسورهای کهنه کار درخشیدند. نواک جوکوویچ بعد از کناره گیری از مسترز شانگهای، با قدرت به پاریس آمد و با اینکه آن تسلط همیشگی را نداشت اما مثل همیشه توانست ماموریت خود را با موفقیت انجام دهد.

گریگور دیمیتروف احتمالا چهره اصلی مسترز پاریس 2023 لقب می گیرد. تنیسور بلغارستانی که در هفته های اخیر اوج گرفته، با شکست تنیسورهایی همچون دنیل مدودف، هوبرت هورکاچ و استفانوس سیتسیپاس به فینال رسید. دیمیتروف 32 ساله قبل از این تنها یکبار به فینال مسابقات مسترز رسیده بود!

گریگور دیمیتروف احتمالا چهره اصلی مسترز پاریس 2023 لقب می گیرد
گریگور دیمیتروف احتمالا چهره اصلی مسترز پاریس 2023 لقب می گیرد

قهرمانی نواک جوکوویچ در مسترز پاریس 2023

در فینال مسترز پاریس 2023، نواک جوکوویچ به مصاف گریگور دیمیتروف رفت. جوکوویچ برای پنجاه و هشتمین بار به فینال یک مسترز 1000 امتیازی رسید و رکورد خودش را مجددا ارتقا داد. در طرف دیگر اما دیمیتروف تنها برای دومین بار به فینال یک مسترز رسید. قبل از فینال، جوکوویچ 11 تقابل از 12 مسابقه برابر دیمیتروف را پیروز شده بود و تنها یکبار در سال 2013 از حریف بلغار خود شکست خورده بود.

در پایان نواک جوکوویچ با شکست 0-2 گریگور دیمیتروف، برای هفتمین بار قهرمان مسترز پاریس شد. این چهلمین عنوان مسترز 1000 امتیازی نواک جوکوویچ است. جوکوویچ با این قهرمانی، تقریبا صدر رنکینگ ATP برای سال 2023 را نیز قطعی کرد. نوله حالا با انگیزه بیشتری پا به مسابقات پایان فصل می گذارد تا در آنجا نیز به رکورد هفتمین قهرمانی برسد!

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسترز پاریس شد
نواک جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسترز پاریس شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *