0

رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد

رانی اُسالیوان برای هشتمبن بار قهرمان مسابقات UK شد

مسابقات UK Championship 2023 به پایان رسید و رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد.

به گزارش اسپورتس نوتس، رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد. در این مطلب ضمن آشنایی مختصر با مسابقات UK Championship، نگاهی داریم به سال 2023 و قهرمانی رانی اُسالیوان.

مسابقات UK Championship

مسابقات UK Championship از سال 1977 تاسیس شد و از سال 1984 به جمع مسابقات رنکینگ دار فصل اسنوکر اضافه شد و تا به امروز نیز هر سال برگزار شده است. مسابقات UK Championship رفته رفته به یکی از مسابقات اصلی و معتبر دنیای اسنوکر تبدیل شد و در کنار مسابقات قهرمانی جهان و مسترز، یکی از مسابقات تریپل کراون دنیای اسنوکر است.

مسابقات UK Championship 2023

مسابقات UK Championship 2023 چهل و هفتمین دوره این رقابت ها بود. 16 بازیکن برتر رنکینگ اسنوکر به جدول اصلی رسیدند و 128 بازیکن نیز در جدول مقدماتی به مصاف یکدیگر رفتند تا 16 بازیکن دیگر نیز به جدول اصلی راه پیدا کنند. مسابقات UK Championship 2023 در مجموع شامل جایزه 1,250 میلیون پوندی بود که 250 هزار پوند به برنده رسید.

در پایان رانی اُسالیوان و دینگ جونهوی به فینال مسابقات UK Championship 2023 رسیدند. اُسالیوان با شکست بازیکنانی همچون انتونی مک گیل، رابرت میلکینز و حسین وفایی به نهمین فینال خود در UK Championship رسید و دینگ جونهوی نیز در راه فینال، مارک الن، مارک ویلیامز و جاد ترامپ را شکست داد.

فینال UK Championship 2023
فینال UK Championship 2023

سال 2023؛ رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد

رانى اُساليوان با شكست 7-10 دينگ جونهوى، براى هشتمين بار قهرمان مسابقات UK Championship شد. اين بيست و دومين عنوان تريپل كراون (قهرمانى جهان، مسترز و UK) اُساليوان و همچنين چهلمين قهرمانى او در مسابقات رنكينگ دار است.

جالب است بدانيد كه اولين قهرمانى رانى اُساليوان در مسابقات UK Championship در سال 1993 به دست آمد و درست 30 سال بعد او به هشتمين قهرمانى خود در اين مسابقات رسيد. او حالا جوان ترين و مسن ترين قهرمان تاريخ UK Championship است!

رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد
رانی اُسالیوان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات UK شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *