0

فینال تنیس المپیک 2024؛ جوکوویچ برابر آلکاراس

فینال تنیس المپیک 2024

تنیس المپیک 2024 به فینال رسید. نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس در فینال این مسابقات به مصاف هم رفتند.

به گزارش اسپورتس نوتس، نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس به فینال تنیس المپیک 2024 رسیدند. در این مطلب نگاهی داریم به رقابت این دو تنیسور برای کسب مدال طلا.

تقابل جوکوویچ و آلکاراس در فینال تنیس المپیک 2024

نواک جوکوویچ با شکست لورنزو موزتی، برای اولین بار به فینال المپیک رسید. کارلوس آلکاراس نیز در اولین حضور خود در المپیک، با شکست فلیکس اوژه آلیاسیم، فینالیست شد. نواک جوكوويچ با 37 سال سن، مسن ترين تنيسورى است كه به فينال المپيک مى رسد. او همچنين حالا پنجمين تنيسورى است كه به فينال تمام گرند اسلم ها و المپيک رسيده است.

نواک جوکوویچ برابر کارلوس آلکاراس

نواک جوكوويچ و كارلوس آلكاراس بار ديگر بهم رسيدند و اين بار فينال المپيک، ميزبان اين تقابل جذاب و هيجان انگيز است. جوكوويچ و آلكاراس تا به امروز 6 بار به مصاف هم رفته اند كه سهم هر يک 3 پيروزى است. اين دو چندى پيش در فينال ويمبلدون نيز مقابل هم قرار گرفتند كه تنيسور اسپانيايى برنده شد.

تقابل جوکوویچ و آلکاراس در فینال تنیس المپیک 2024
تقابل جوکوویچ و آلکاراس در فینال تنیس المپیک 2024

تقابل جوكوويچ و آلكاراس به اصلى ترين جدال سال هاى اخير تنيس تبديل شده است. رقابت اين دو در فينال ويمبلدون 2023 و مسترز سينسيتانى همان سال، از به يادماندنى ترين بازى هاى قرن بيست و يكم به شمار مى روند.

بخت اول و دوم المپيک 2024، حالا بايد فينال را برگزار كنند. نواک جوكوويچ با كسب مدال طلا، كارنامه شگفت انگيز خود را تكميل خواهد كرد و به تمام دستاوردهاى ممكن در تنيس مى رسد. در طرف ديگر، آلكاراس مى خواهد به جوان ترين قهرمان تنيس در المپيک تبديل شود و بعد از رولاند گاروس و ويمبلدون، طلاى المپيک را هم به فصل فوق العاده اش اضافه كند.

قهرمانی نواک جوکوویچ در المپیک 2024

نواک جوكوويچ با پيروزى 0-2 برابر كارلوس آلكاراس، قهرمان المپيک 2024 شد تا به اولين مدال طلاى خود در مسابقات المپيک برسد. به اين ترتيب، كارنامه نواک جوكوويچ تكميل شد و او به جمع خاص نوابغ تاريخ ورزش پيوست كه تمام دستاوردهاى ممكن رشته خود را كسب كرده اند.

جوكوويچ با قهرمانى المپيک، حالا هم كرير گلدن اسلم كرده و هم كرير سوپر اسلم؛ او در تمام گرند اسلم ها قهرمان شده، مسابقات پايان فصل را به دست آورده و حالا طلاى المپيک را هم به ويترين شگفت انگيز خود اضافه كرد.
جوكوويچ در تمام 9 مسترز 1000 امتيازى هم قهرمان شده و علاوه بر ركورد گرند اسلم، ركورد قهرمانى در مسابقات مسترز را هم در اختيار دارد. او ركوددار مسابقات پايان فصل نيز به شمار مى رود و بيشتر از هر تنيسورى در تاريخ، صدرنشين رنكينگ تنيس بوده است.

ديگر كارنامه جوكوويچ هيچ نقص و جاى خالى اى ندارد. او قبل از اين هم يكى از بهترين ورزشكاران تاريخ بود و حالا يكى از كامل ترين كارنامه هاى تاريخ ورزش را نيز در اختيار دارد.

قهرمانی نواک جوکوویچ در المپیک 2024
قهرمانی نواک جوکوویچ در المپیک 2024

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید