0

بیسبال؛ اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز

تگزاس رنجرز

ورلد سیریز 2023 با قهرمانی تگزاس رنجرز به پایان رسید. نگاهی داریم به اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز.

به گزارش اسپورتس نوتس، فصل 2023 لیگ MLB با قهرمانی تگزاس رنجرز به پایان رسید. در این مطلب نگاه مختصری داریم به اتفاقات این فصل و در ادامه پلی آف و ورلد سیریز را مرور می کنیم. نگاهی داریم به اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز.

فصل 2023 لیگ بیسبال MLB

فصل 2023 لیگ MLB در ماه مارس شروع شد و در نوامبر به پایان رسید. این فصل شاهد تغییرات مختلف و مهمی بودیم. برای سرعت بخشیدن به مسابقات، پیچ کلاک معرفی شد که در آن پیچرها زمان محدودی برای پرتاب توپ دارند (15 و 20 ثانیه). این کار حواشی بسیاری به وجود آورد اما رفته رفته تیم ها و بازیکنان به آن عادت کردند.

طبق قوانین لیگ MLB، هر تیم در فصل عادی 162 بازی انجام داد. از این فصل، برنامه بازی های فصل عادی منظم تر شد و برنامه دقیق تری برای فصل عادی ترتیب داده شد. از فصل 2023 قرار شد تا هر تیم با 4 تیم دیگر دویژن خود 14 بار بازی کند (56 بازی)، با 10 تیم دیگر لیگ خود 6 بار روبرو شود (60 بازی)، 4 بار با یکی از تیم های لیگ دیگر بازی کند و با 14 تیم باقی مانده از آن یکی لیگ نیز 3 بار مسابقه دهد (42 بازی) که در مجموع همان 162 بازی در فصل عادی می شود.

در پایان فصل عادی، آتلانتا بریوز با 104 برد، به بهترین رکورد نشنال لیگ رسید و 101 برد بالتیمور اوریلز نیز بیشترین برد یک تیم در امریکن لیگ بود.

برای سرعت بخشیدن به مسابقات، پیچ کلاک معرفی شد که در آن پیچرها زمان محدودی برای پرتاب توپ دارند
برای سرعت بخشیدن به مسابقات، پیچ کلاک معرفی شد که در آن پیچرها زمان محدودی برای پرتاب توپ دارند

پلی آف فصل 2023 لیگ MLB

در پایان فصل عادی، تیم های برتر راهی پلی آف می شوند. از هر لیگ، 6 تیم به پلی آف می رسد: سه تیم قهرمان هر دویژن به همراه سه تیم وایلد کارت که تیم هایی هستند که قهرمان دویژن نشده اند اما بهترین رکورد را دارند. با توجه به رکورد فصل عادی، سه تیم قهرمان دویژن به سیدهای اول تا سوم می رسند، سه تیم وایلد کارت نیز سیدهای چهارم تا ششم را پر می کنند. دو تیم قهرمان دویژن که بهترین رکورد را دارند، در راند اول استراحت می کنند و مستقیم راهی راند دوم پلی آف یا همان Division Series می شوند.

تیم های بالتیمور اوریلز، تمپا بی ریز، تورنتو بلو جیز، مینسوتا توئینز، هیوستن استروز و تگزاس رتجرز از امریکن لیگ راهی پلی آف شدند. 6 تیم راه یافته به پلی آف نشنال لیگ نیز شامل آتلانتا بریوز، فیلادلفیا فیلیز، میامی مارلینز، میلواکی بروئرز، لس آنجلس داجرز و آریزونا دایمندبکس شد. در پایان هیوستن استروز و تگزاس رنجرز به فینال امریکن لیگ رسیدند و قیلادلفیا فیلیز و آریزونا دایمندبکس نیز راهی فینال نشنال لیگ شدند.

پلی آف فصل 2023 لیگ MLB
پلی آف فصل 2023 لیگ MLB

ورلد سیریز 2023؛ تقابل تگزاس رنجرز با آریزونا دایمندبکس

تيم هاى تگزاس رنجرز و آريزونا دايمندبكس با قهرمانی در امریکن و نشال لیگ، به ورلد سيريز 2023 رسیدند. تگزاس رنجرز براى سومين بار و آريزونا دايمنبدكس براى دومين بار به مسابقه نهايى ليگ MLB رسيد. رنجرز به دنبال اولين قهرمانى و آريزونايى ها در پى كسب دومين حلقه قهرمانى بودند.

اين اولين بار بود كه رنجرز و دايمندبكس در ورلد سيريز به مصاف يكديگر رفتند. رنجرز با ثبت ركورد 72-90 در فصل عادى و سپس شكست تيم هاى تمپا بى ريز، بالتيمور اوريلز و هيوستن استروز به ورلد سيريز رسيد. در طرف ديگر، آريزونا دايمنبدكس در فصل عادى ركورد 78-84 را به جا گذاشت و در ادامه از سد تيم هاى ميلواكى بروئرز، لس آنجلس داجرز و فيلادلفيا فيليز گذشت تا راهى ورلد سيريز شود.

طلسم شکسته شد؛ اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز

ا پيروزى 1-4 برابر آریزونا دایمندبکس، تگزاس رنجرز براى اولين بار قهرمان ورلد سیریز شد. رنجرز با ركورد استثنايى 0-11 در بازى هاى خارج از خانه به قهرمانى رسيد و تمام اين بازى ها را پيروز شد. جالب است بدانيد كه رنجرز در فصل 2021 كه دو فصل قبل بود، در 102 بازى شكست خورد و فصل گذشته نيز به ركورد 94-68 رسيد كه بدترين ركورد يک تيم قبل از قهرمانى در ورلد سيريز است!

كورى سيگر، شورت استاپ 29 ساله رنجرز نيز به عنوان ارزشمندترين بازيكن ورلد سيريز انتخاب شد. سيگر تنها چهارمين بازيكنى است كه بيشتر از يک عنوان MVP ورلد سيريز را دريافت مى كند. او دومين بازيكنى است كه با دو تيم مختلف به اين عنوان مى رسد و اولين بازيكنى است كه در دو ليگ مختلف MVP ورلد سيريز مى شود.

طلسم شکسته شد؛ اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز
طلسم شکسته شد؛ اولین قهرمانی تگزاس رنجرز در ورلد سیریز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *