0

بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024

بهترین بازیکنان NBA

با شروع فصل جدید لیگ بسکتبال NBA، نگاهی داریم به بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024.

هر سال با شروع لیگ NBA، صحبت های زیادی پیرامون بهترین بازیکنان این لیگ مطرح می شود. در این مطلب نگاهی داریم به 12 بازیکن برتر این لیگ از نگاه اسپورتس نوتس. خبری از رده بندی خاصی در این مطلب نیست و برخی نام های دیگر هم وجود دارند که می توانند در این لیست باشند اما به دلیل طولانی نشدن مطلب، اشاره کاملی به آن ها نمی شود. در ادامه نگاهی داریم به بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024.

نیکولا یوکیچ

سنتر دنور ناگتس به باور بسیاری، بهترین بسکتبالیست دنیا در چند سال اخیر است. یوکیچ تا به امروز سه بار برنده عنوان ارزشمندترین بازیکن سال شده و احتمالش زیاد است که ویترین افتخاراتش را کامل تر کند. ارزشمندترین بازیکن فینال 2023، یک سنتر صرف نیست و در فضاسازی و ایجاد موقعیت نیز از بهترین های بسکتبال دنیا به شمار می رود.

یوکیچ شخصیت خاصی دارد و همین نیز باعث تفاوت او با دیگر ستاره ها شده است. سنتر صربستانی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است و باید منتظر درخشش مجدد او باشیم.

نیکولا یوکیچ بدون شک یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است
نیکولا یوکیچ بدون شک یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است

لوکا دانچیچ

یکی از بهترین استعدادهای سال های اخیر بسکتبال، لوکا دانچیچ است. دانچیچ که در اکثر مواقع به عنوان گارد بازی می کند، از همان سال اولی که وارد NBA شد ثابت کرد که پتانسیل این را دارد تا به یکی از بهترین های دنیا تبدیل شود. گارد اهل اسلوونی، به پای ثابت مسابقه آل استار و تیم اول منتخب فصل تبدیل شد و در فصل 2024-2023 نیز به همراه دالاس موریکس به فینال رسید. دانچیچ یکی از شانس های اصلی عنوان MVP به شمار می رود.

لوکا دانچیچ یکی از شانس های اصلی عنوان MVP به شمار می رود
لوکا دانچیچ یکی از شانس های اصلی عنوان MVP به شمار می رود

جیسن تیتم

جیسن تیتم از روزی که توسط بوستون سلتیکس درفت شد تا به امروز، هر فصل پیشرفت کرده و در حال حاضر یکی از بهترین های بسکتبال دنیا به شمار می رود. تیتم یکی از بهترین امتیازآورهای فعلی دنیاست و این را در فصل عادی و همچنین پلی آف ثابت کرده است. بعد از قهرمانی با بوستون سلتیکس، تیتم حالا به مهم ترین دستاورد ممکن رسیده و می خواهد که بار دیگر رسیدن به قله NBA را تجربه کند و مدعی اصلی جوایز فردی نیز باشد.

جیسن تیتم از ارکان اصلی قهرمانی بوستون سلتیکس بود
جیسن تیتم از ارکان اصلی قهرمانی بوستون سلتیکس بود

لبران جیمز

در آستانه 40 سالگی و بعد از کسب و ثبت بزرگ ترین دستاوردها و رکوردهای بسکتبال، پادشاه همچنان هم نام خود را در میان بهترین های NBA جای داده است. لبران جیمز وارد بیست و دومین فصل دوران حرفه ای اش می شود اما همچنان متمرکز و هدفمند است. افتخاری نیست که جیمز به آن نرسیده باشد و او در فصل 2023-2022 نیز رکورددار بیشترین امتیاز در تاریخ NBA شد. با این حال او همچنان می درخشد و یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است؛ فصلی که برای جیمز تاریخی است زیرا او حالا پسر خودش را نیز در لیکرز به عنوان هم تیمی کنار خود دارد.

لبران جیمز همچنان یکی از بهترین های NBA است
لبران جیمز همچنان یکی از بهترین های NBA است

یانیس آنته توکومپو

اگر بخواهیم لیست کامل ترین بسکتبالیست های حال حاضر را نام ببریم، بدون شک یانیس آنته توکومپو در صدر لیست می آید. پاور فوروارد میلواکی باکس هم در حمله قدرتمند است و هم در دفاع توانایی های بالایی دارد. یانیس یک قهرمانی در کارنامه دارد، دو عنوان MVP، یک عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال و البته یک عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال. برخی بر این باور هستند که یانیس، شکیل اونیل مدرن است و او را با اسطوره لس آنجلس لیکرز مقایسه می کنند. یانیس اگر بتواند با چالش مصدومیت که در دو فصل اخیر او را به دام انداخته کنار بیاید، حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

نمی توان در لیست بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 به یانیس آنته توکومپو اشاره نکرد
نمی توان در لیست بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 به یانیس آنته توکومپو اشاره نکرد

شی گیلجس الکساندر

شی گیلجس الکساندر رفته رفته پیشرفت کرد تا اینکه به یکی از برترین امتیازآورهای NBA تبدیل شد. گارد اوکلاهوما سیتی تاندر به خوبی راه سبد را می داند و همین باعث شده تا آینده اوکلاهوما با وجود استعدادهایی همچون او، روشن باشد. شی هم مثل سایر بازیکنان جوان، هنوز راه زیادی دارد و می تواند بسیار بهتر شود اما این باعث نمی شود که همین حالا نیز یکی از بهترین ها نباشد. او نیز شانس زیادی دارد تا به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل 2025-2024 انتخاب شود.

شی گیلجلس الکساندر یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است
شی گیلجلس الکساندر یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 است

کوین دورنت

هنوز هم نمی توان از بهترین بازیکنان لیگ NBA صحبت کرد و اشاره ای به کوین دورنت نداشت. فوروارد فعلی فینیکس سانز، در فصول اخیر بالا و پایین های زیادی را تجربه کرده و با مصدومیت های متعددی دست و پنجه نرم کرده است. با این حال دورنت هر وقت سالم بوده، درخشیده و عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. دورنت امیدوار است تا بتواند با ترکیب قدرتمند سانز، به سومین حلقه قهرمانی اش برسد.

کوین دورنت هنوز هم یکی از برترین های لیگ NBA و بسکتبال جهان است
کوین دورنت هنوز هم یکی از برترین های لیگ NBA و بسکتبال جهان است

جوئل امبید

جوئل امبید در چند سال اخیر همواره پای ثابت این لیست بوده است. امبید هر سال پیشرفت کرده و در فصل 2023-2022 نیز بهترین فصل دوران حرفه ای اش را تجربه کرد. با این حال انتقادها به امبید زیاد است. او علی رغم درخشش در فصل عادی، هنوز در پلی آف نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و امیدوار است که در فصل جدید و با حضور پال جرج در سیکسرز، بالاخره طلسم ناکامی هایش در پلی آف نیز شکسته شود.

جوئل امبید از بهترین بیگ من های فعلی بسکتبال است
جوئل امبید از بهترین بیگ من های فعلی بسکتبال است

استفن کری

هر چه قدر فکر می کنیم که استفن کری دیگر نمی تواند مخاطب را شگفت زده کند، پوینت گارد پرافتخار گلدن استیت واریرز باز ما را غالفگیر می کند. بعد از قهرمانی های متوالی، کسب دو عنوان MVP و شکستن رکورد بیشترین پرتاب سه امتیازی تاریخ NBA، استفن کری دیگر هیچ چیزی برای اثبات خود به عنوان یکی از بهترین های تاریخ بسکتبال ندارد. او اما عطشی سیری ناپذیر دارد که خودش و تیمش را هر فصل به یکی از مدعی های تمام عناوین تبدیل می کند. شاید هنوز هم نتوان شوت زن و پوینت گاردی را بالاتر از کری قرار داد. کری بعد از درخشش در المپیک 2024، با روحیه فراوانی پا به فصل جدید می گذارد.

استفن کری سال هاست که از بهترین بازیکنان NBA به شمار می رود
استفن کری سال هاست که از بهترین بازیکنان NBA به شمار می رود

انتونی ادواردز

بعد از درخشش در پلی آف فصل 2024-2023، حالا باید نام انتونی ادواردز را نیز میان بهرین بازیکنان فعلی NBA بیاوریم. گارد جوان مینسوتا تیمبرولوز که به همراه آمریکا قهرمان المپیک 2024 هم شد، یکی از جذاب ترین بسکتبالیست های فعلی دنیا است که انتظار می رود نقش مهمی در فصل جدید ایفا کند.

انتونی ادواردز از چهره های فعلی و آینده NBA است
انتونی ادواردز از چهره های فعلی و آینده NBA است

جیلن برانسن

بعد از سال ها، نیویورک بازیکنی دارد که می توان ادعا کرد میان بهترین های NBA قرار می گیرد. جیلن برانسن در دو فصل اخیر سطح فوق العاده ای از خود نشان داده و طرفداران نیکس را به شدت امیدوار کرده که با تکیه بر او، بتوانند به موفقیت برسند. برانسن حالا اصلی ترین دلیلی است که می توان نیکس را دنبال کرد و نگاهی به این تیم داشت.

جیلن برانسن دلیل اصلی پیشرفت نیکس است
جیلن برانسن دلیل اصلی پیشرفت نیکس است

انتونی دیویس

اگر چیزی به نام مصدومیت وجود نداشت، دوران حرفه ای انتونی دیویس احتمالا بسیار پربارتر از الان بود. فوروارد فعلی لس آنجلس لیکرز که برخی مواقع به عنوان سنتر هم بازی می کند، از بهترین بازیکنان دفاعی NBA است و در حمله هم تواناست. بیشترین مانع دیویس همواره مصدومیت و از دست دادن بازی های زیادی بوده و اگر او بتواند به هر طریقی خود را از آسیب دیدگی دور کند، یک خطر جدی برای تمام حریفان محسوب می شود.

انتونی دیویس می تواند یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 باشد
انتونی دیویس می تواند یکی از بهترین بازیکنان NBA در فصل 2025-2024 باشد

سایر بازیکنان

لیگ NBA از آن دست لیگ هایی است که ستاره های پرشماری دارد و نمی توان به چند اسم اکتفا کرد. جیلن براون، ارزشمندترین بازیکن فینال، جا مورنت، داناوان میچل، دوین بوکر، کایری اروینگ، تایریس هلیبرتن، کوای لنرد، دیمین لیلرد، جیمی باتلر، بم آدبایو، دی ارن فاکس، دمانتس سبونس، پال جرج و ویکتور ومبانیاما، از دیگر نام هایی هستند که می توان به آن ها نیز اشاره کرد.

ویکتور ومبانیاما از بهترین استعدادهای فعلی NBA است
ویکتور ومبانیاما از بهترین استعدادهای فعلی NBA است

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید