0

اوپن استرالیا 2024؛ قهرمانی شگفت انگیز یانیک سینر

یانیک سینر

اوپن استرالیا 2024، صد و دوازدهمین دوره این گرند اسلم و پنجاه و ششمین دوره در عصر مدرن تنیس بود. نگاهی داریم به این مسابقات.

به گزارش اسپورتس نوتس، اوپن استرالیا 2024 با قهرمانی یانیک سینر به پایان رسید. اولین گرند اسلم سال 2024 با اتفاقات مختلفی همراه بود و در پایان قهرمانی جدید در ملبورن معرفی شد. در این مطلب نگاهی داریم به مهم ترین اتفاقات استرالیا اوپن 2024.

استرالیا اوپن 2024

اولین گرند اسلم فصل 2024 در حالی شروع شد که رافائل نادال، قهرمان دو دوره این مسابقات، اعلام کرد که نمی تواند در این گرند اسلم شرکت کند. نادال که انتطار می رفت در ملبورن حضور پیدا کند، به دلیل مصدومیت در مسابقات بریزبین، نتوانست در این دوره شرکت کند. نواک جوکوویچ به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و بخت اول این مسابقات وارد ملبورن شد و کارلوس آلکاراس نیز به عنوان سید 2 در استرالیا اوپن 2024 شرکت کرد.

مرور اوپن استرالیا 2024

اوپن استرالیا 2024 برخلاف بسیاری از گرند اسلم ها، شاهد شگفتی های آنچنانی و حذف زوهنگام مدعی ها نبود. از نکات قابل توجه این دوره می توان به حذف استفانوس سیتسیپاس در مرحله چهارم و هولگر رونه در دور دوم اشاره کرد. 6 سید از 8 سید برتر اوپن استرالیا 2024 به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کردند.

در این مرحله اما سید دوم مسابقات یعنی کارلوس آلکاراس حذف شد. كارلوس آلكاراس، مرد شماره 2 تنيس جهان، در ديدارى كه شروع كابوس وارى داشت و در ادامه به خودش آمد، نتوانست بازگشت اش را تكميل كند و 3-1 مغلوب الكساندر زورف شد تا از استراليا اپن 2024 حذف شود. آلكاراس در ست سوم تا يک قدمى شكست رفت كه در آخرين لحظه برگشت و با نمايشى اميدواركننده، بازى را به ست چهارم كشاند. هر دو تنيسور در ست چهارم بالا و پايين هاى زيادى داشتند اما زورف از بريک دوم خود استفاده كرد تا مانع كامبک حريف اسپانيايى اش شود.

کارلوس آلکاراس در مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا 2024، مغلوب الکساندر زورف شد
کارلوس آلکاراس در مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا 2024، مغلوب الکساندر زورف شد

نیمه نهایی اوپن استرالیا 2024

نواک جوکوویچ، یانیک سینر، دنیل مدودف و الکساندر زورف به نیمه نهایی استرالیا اپن 2024 رسیدند. در این مرحله جوکوویچ به مصاف سینر رفت و مدودف نیز با زروف روبرو شد.

اولین شکست نواک جوکوویچ در نیمه نهایی اوپن استرالیا

يانيک سينر، تنيسور 22 ساله ايتاليايى، با نمايشى فوق العاده و كم نقص، نواک جوكوويچ، مرد شماره يک تنيس جهان و قهرمان 10 دوره استراليا اپن را شكست داد تا براى اولين بار راهى فينال يک گرند اسلم شود.

سينر دو دو ست ابتدايى به معناى واقعى طوفانى ظاهر شد و در مجموع فقط سه گيم را به پرافتخارترين تنيسور تاريخ مسابقات گرند اسلم واگذار كرد. نوله در ست سوم بهتر كار كرد و با اينكه در اين ست هم فاصله اى تا شكست نداشت اما توانست در تاى بريک برنده شود. تنيسور جوان ايتاليايى كه در سه تقابل اخير با جوكوويچ، دوبار او را شكست داده بود، در ست سوم مجددا مسلط ظاهر شد و اجازه نداد كه حريف صربستانى اش كنترل بازى را در دست بگيرد.

در پايان اين ست نيز با برترى سينر به پايان رسيد تا او ماموريت غيرممكن را ممكن كند. جوكوويچ سرانجام در نيمه نهايى استراليا اپن شكست خورد. او هر بار به اين مرحله رسيده بود، در پايان فينالسيت و قهرمان شده بود. پيشرفت سينر در چند ماه اخير چشمگير بوده و او حالا با پايان دادن به 33 پيروزى متوالى جوكوويچ، ثابت كرد كه يک مدعى تمام عيار است.

اولین شکست نواک جوکوویچ در نیمه نهایی استرالیا اپن توسط یانیک سینر
اولین شکست نواک جوکوویچ در نیمه نهایی استرالیا اپن توسط یانیک سینر

کامبک تماشایی دنیل مدودف برابر الکساندر زورف

دنيل مدودف در حالى كه 2 ست از الكساندر زورف عقب بود و عملكرد ضعيفى به نمايش گذاشت، از ست سوم رفته رفته بهتر شد و بعد از پيروزى در دو تاى بريک، بازى را به تساوى كشاند. مرد شماره سه جهان كه قبل از اين نيز به دو فينال استراليا اپن رسيده بود، در ست پنجم موفق به بريک حريف آلمانى اش شد و در ادامه يک بريک ديگر نيز به دست آورد تا كامبک خود را كامل كند. زورف براى دومين بار در دوران حرفه اى اش، بازى 0-2 برده را واگذار كرد (فينال يو اس اپن 2020).

دنیل مدودف با شکست الکساندر زورف، برای سومین بار راهی فینال اوپن استرالیا شد
دنیل مدودف با شکست الکساندر زورف، برای سومین بار راهی فینال اوپن استرالیا شد

فینال اوپن استرالیا 2024؛ کامبک شگفت انگیز یانیک سینر

یانیک سینر برای اولین بار به فینال یک گرند اسلم رسید و دنیل مدودف ششمین تجربه اش در فینال این مسابقات را تجربه کرد. مدودف و سینر تا قبل از فینال استرالیا اپن، 9 بار مقابل هم قرار گرفته بودند كه مدودف به 6 پيروزى رسيده بود اما هر سه تقابل اخير با سینر را واگذار کرده بود.

در دیدار پایانی، يانيک سينر، تنيسور 22 ساله ايتاليايى، در حالى كه 2-0 از دنيل مدودف عقب بود، با ثبت بازگشتى به يادماندنى، در سه ست متوالى به پيروزى رسيد تا 2-3 برنده شود و قهرمان استراليا اپن 2024 لقب بگيرد. اين اولين قهرمانى سينر در مسابقات گرند اسلم به شمار مى رود. او حالا اولين ايتاليايى تاريخ تنيس است كه قهرمان استراليا اپن مى شود.

دنيل مدودف كه خود در اين تورنمنت دوبار از 2-0 كامبك زد، حالا براى دومين بار در فينال استراليا اپن، بازى 0-2 را واگذار كرد. مدودف كه در فينال 2022 نيز نتوانسته بود از برترى اش دفاع كند، اولين تنيسور تاريخ لقب گرفت كه دو فينال استراليا اپن را با وجود برترى 0-2 واگذار مى كند!

یانیک سینر با ثبت کامبکی شگفت انگیز، قهرمان اوپن استرالیا 2024 شد
یانیک سینر با ثبت کامبکی شگفت انگیز، قهرمان اوپن استرالیا 2024 شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *