0

اپن آمریکا 2022؛ تاریخ سازی کارلوس آلکاراس

کارلوس آلکاراس؛ قهرمان یو اس اپن 2022

اپن آمریکا 2022 با قهرمانی کارلوس آلکاراس به پایان رسید. در این مطلب نگاه کاملی داریم به چهارمین گرند اسلم دنیای تنیس و از حواشی و مسابقات آن می گوییم.

یو اس اپن 2022 برگزار شد و کارلوس آلکاراس برای اولین بار توانست قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را تجربه کند. این مسابقه حواشی کم نداشت؛ از عدم حضور نواک جوکوویچ تا بازنشستگی سرینا ویلیامز و حذف زودهنگام مدعی ها. در این مطلب نگاه کاملی داریم به مسابقات اپن آمریکا 2022.

نواک جوکوویچ اجازه حضور در نیویورک را پیدا نکرد

نواک جوکوویچ که اعتقادی به واکسن کرونا و واکسینه شدن برابر این ویروس ندارد، نتوانست در استرالیا اپن شرکت کند و فرصت بسیار خوبی برای بالا بردن قهرمانی هایش را از دست داد. جوکوویچ به همین دلیل نیز اجازه حضور در یو اس اپن را پیدا نکرد و یک فرصت فوق العاده دیگر برای بالا بردن قهرمانی های خود در گرند اسلم را از دست داد. جوکوویچ تنها در 2 گرند اسلم فصل 2022 شرکت کرد که در یکی از آن که ویمبلدون بود، توانست قهرمان شود و بیست و یکمین عنوان معتبر خود را کسب کند.

نواک جوکوویچ به دلیل عدم واکسینه شدن برابر ویروس کرونا، اجازه حضور در یو اس اپن 2022 را پیدا نکرد
نواک جوکوویچ به دلیل عدم واکسینه شدن برابر ویروس کرونا، اجازه حضور در یو اس اپن 2022 را پیدا نکرد

بازنشستگی سرینا ویلیامز

سرینا ویلیامز قبل از شروع مسابقات یو اس اپن 2022 اعلام کرد که اپن آمریکا، آخرین حضور او در تنیس حرفه ای است. ویلیامز در راند سوم این مسابقات شکست خورد و برای همیشه با ورزش حرفه ای خداحافظی کرد. سرینا ویلیامز سابقه کسب 23 قهرمانی در مسابقات گرند اسلم و 4 طلای المپیک را دارد. در عصر مدرن تنیس، هیچ تنیسوری به اندازه ویلیلمز نتوانسته قهرمان مسابقات گرند اسلم بشود.

بیشتر بخوانید:

سرینا ویلیامز بعد از اپن آمریکا 2022، از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد
سرینا ویلیامز بعد از اپن آمریکا 2022، از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد

اپن آمریکا 2022؛ حذف زودهنگام مدعی ها

با وجود نبود نواک جوکوویچ و الکساندر زورف، انتظار می رفت که بازیکنانی همچون رافائل نادال، دنیل مدودف و استفانوس سیتسیپاس به راحتی تا مراحل پایانی صعود کنند و از مدعی های اصلی این مسابقات باشند. سیتسیپاس در ادامه فصل ناامیدکننده خود، در همان دور اول اپن آمریکا 2022 شکست خورد و خیلی زود از دور این مسابقات کنار رفت. وضعیت دنیل مدودف و رافائل نادال هم تعریف چندانی نداشت و فینالیست های یو اس اپن 2019، هر دو در دور یک هشتم نهایی این مسابقات حذف شدند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

مدودف که مدافع عنوان قهرمانی یو اس اپن بود، چندی پیش فتق خود را عمل کرد و در فصل هاردکورت اصلا نتوانست در حد انتظار ظاهر شود و امتیازهای زیادی را هم از دست داد که باعث شد تا رتبه 1 رنکینگ ATP را از دست بدهد. رافائل نادال که در ویمبلدون 2022 مصدوم شد نیز اصلا در شرایط خوبی نداشت و نتوانست تا برای سومین بار در سال 2022، قهرمان رقابت های گرند اسلم شود.

دنیل مدودف با حذف در دور یک هشتم نهایی، رتبه 1 رنکینگ ATP را از دست داد
دنیل مدودف با حذف در دور یک هشتم نهایی، رتبه 1 رنکینگ ATP را از دست داد

فینال یو اس اپن 2022؛ تقابل خاص آلکاراس و رود

فینال یو اس اپن 2022 یکی از خاص ترین فینال هایی بود که به یاد داریم. کارلوس آلکاراس با شکست فرانسیس تیافو و کسپر رود با پیروزی برابر کارن خاچانوف به فینال رسیدند. این اولین حضور آلکاراس در فینال یک گرند اسلم و دومین حضور دود در فینال این مسابقات بود. آلکاراس و رود هر دو این شانس را داشتند تا علاوه بر کسب اولین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم، به مرد شماره یک تنیس جهان نیز تبدیل شوند و این موضوع فینال اپن آمریکا 2022 را بسیار خاص کرد.

  • بیشتر بخوانید:

کارلوس آلکاراس؛ پدیده جدید دنیای تنیس

کارلوس آلکاراس، فاتح اپن آمریکا 2022

در فينال مسابقات يو اس اپن 2022، كارلوس آلكاراس موفق به شكست 1-3 كسپر رود شد تا در فصلى كه پيشرفت خارق العاده اى از خود نشان داد، به اولين قهرمانى در مسابقات گرند اسلم نيز برسد و مرد شماره يک جديد تنيس جهان لقب بگيرد. با تنها 19 سال، كارلوس آلكاراس حالا جوان ترين تنيسورى است كه به صدر رنكينگ ATP رسيده است. او در فصل 2022 مدام پيشرفت كرد؛ از اولين عنوان مسترز گرفته تا شكست بزرگانى همچون رافائل نادال و نواک جوكوويچ و حالا اولين قهرمانى گرند اسلم.

كسپر رود هم توانايى هاى خود را نشان داد؛ تنيسورى كه ثبات بسيار خوبى در فصل 2022 داشت و سطح بازى اش ارتقا پيدا كرد. رود به 2 فينال گرند اسلم و يک مسترز 1000 امتيازى رسيد و با اينكه هر سه را واگذار كرد اما به وضوح پيشرفت كرده و مى توانيم اميدوار باشيم كه در ادامه به مدعى هاى اصلى تورنمنت هاى معتبر تبديل شود.

کارلوس آلکاراس با شکست کسپر رود، فاتح یو اس اپن 2022 شد
کارلوس آلکاراس با شکست کسپر رود، فاتح یو اس اپن 2022 شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *