0

مسابقات پایان فصل 2023 تنیس؛ هفتمین قهرمانی جوکوویچ

نواک جوکوویچ

مسابقات پایان فصل 2023 تنیس با قهرمانی نواک جوکوویچ به پایان رسید تا تنیسور صربستانی به تنهایی رکورددار قهرمانی در این مسابقات شود.

به گزارش اسپورتس نوتس، مسابقات پایان فصل 2023 تنیس طبق سنت هر سال میان 8 تنیسور برتر دنیا برگزار شد. در پایان نواک جوکوویچ با شکست یانیک سینر در فینال، برای هفتمین بار قهرمان این رقابت ها شد. در ادامه نگاهی داریم به مسابقات پایان فصل 2023 تنیس.

مرور مسابقات پایان فصل 2023 تنیس

طبق روال هر سال، 8 تنیسوری که بیشترین امتیاز را در طول فصل کسب کردند، به مسابقات پایان فصل رسیدند. نواک جوکوویچ با کسب 9,945 امتیاز، به عنوان سید اول به این مسابقات رسید. گروه بندی این مسابقات انجام شد و 8 بازیکن در دو گروه قرمز و سبز قرار گرفتند.

  • گروه سبز: نواک جوکوویچ (1)، یانیک سینر (4)، استفانوس سیتسیپاس (6)، هولگر رونه (8)
  • گروه قرمز: کارلوس آلکاراس (2)، دنیل مدودف (3)، آندری روبلف (5)، الکساندر زورف (7)

لازم به ذکر است که پیروزی در هر بازی مرحله گروهی مسابقات پایان فصل 2023 تنیس، 200 امتیاز و همچنین 390 هزار دلار به همراه دارد. برد در نیمه نهایی، علاوه بر 400 امتیاز، 1,105 میلیون دلار برای برنده به ارمغان می آورد. قهرمان نیز به 500 امتیاز دیگر و همچنین رقم چشمگیر 2,201 میلیون دلار می رسد.

8 بازیکن حاضر در مسابقات پایان فصل 2023 تنیس
8 بازیکن حاضر در مسابقات پایان فصل 2023 تنیس

هوبرت هورکاچ به عنوان نهمین بازیکن که اولین بازیکن رزرو می شود نیز به تورین سفر کرد. هورکاچ به دلیل مصدومیت و انصراف استفانوس سیتسیپاس، جانشین او در بازی سوم گروه سبز شد و برابر نواک جوکوویچ قرار گرفت.

نواک جوکوویچ با پیروزی در دیدار اول خود برابر هولگر رونه، شماره یک بودن خود در فصل 2023 را تثبیت کرد. جوکوویچ برای هفتمین بار، فصل را به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان به پایان رساند.

در پایان مرحله گروهی، یانیک سینر و نواک جوکوویچ از گروه سبز به نیمه نهایی رسیدند و کارلوس آلکاراس و دنیل مدودف نیز از گروه قرمز صعود کردند. در گروه قرمز، کار به ست شماری کشید و الکساندر زورف به دلیل پیروزی در ست های کمتر نتوانست به دور حذفی برسد.

تقابل یانیک سینر با نواک جوکوویچ در فینال

یانیک سینر که از حمایت پرشور هموطنان خود برخوردار بود، با شکست 1-2 دنیل مدودف، ضمن کسب چهارمین برد متوالی خود، به فینال مسابقات پایان فصل 2023 تنیس رسید. سینر در فینال برابر نواک جوکوویچ قرار گرفت که با برتری 0-2 برابر کارلوس آلکاراس، نهمین حضور خود در فینال این رقابت ها را تجربه کرد.

از فينال ويمبلدون 2023 به بعد، نواک جوكوويچ در 22 بازى فقط يكبار شكست خورد و آن هم برابر يانيک سينر در دور گروهى مسابقات پايان فصل بود. جوكوويچ از 10 تقابل با تنيسورهايى كه ميان 10 نفر برتر رنكينگ ATP هستند، 9 پيروزى به دست آورد و سه عنوان كسب كرد. در طرف ديگر، يانيک سينر نيز در همين بازه به 24 برد در 27 مسابقه رسيد و ضمن پيروزى در تمام 8 ديدارش برابر تنيسورهايى كه ميان 10 نفر برتر رنكينگ ATP هستند، او نيز سه قهرمانى به دست آورد.

صحبت هاى زيادى بود كه سينر بايد به رونه مى باخت تا نوله حذف مى شد اما به هر حال تنيسور ايتاليايى به دور از حواشى، با قدرت به كار خود ادامه داد و این بار در فینال به مصاف نواک جوکوویچ رفت.

تقابل یانیک سینر با نواک جوکوویچ در فینال مسابقات پایان فصل 2023 تنیس
تقابل یانیک سینر با نواک جوکوویچ در فینال مسابقات پایان فصل 2023 تنیس

تکمیل فصل رویایی نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ با شکست 0-2 یانیک سینر در فینال مسابقات پایان فصل 2023، برای هفتمین بار به قهرمانی در این مسابقات رسید و اکنون بالاتر از راجر فدرر و به تنهایی، رکورددار قهرمانی در این مسابقات است. با این قهرمانی، فصل رویایی نواک جوکوویچ تکمیل شد. جوکوویچ در فصل 2023 در 61 مسابقه به 55 برد رسید و توانست 7 عنوان مختلف کسب کند.

جوکوویچ در این فصل به سه عنوان گرند اسلم رسید تا ضمن شکستن رکورد بیشترین قهرمانی مسابقات گرند اسلم، رکورد خود را به 24 عنوان برساند. نوله همچنین دو عنوان مسترزهای 1000 امتیازی نیز کسب کرد تا اینجا هم رکوردش را ارتقا دهد و به عدد باورنکردنی 40 قهرمانی برسد. نوله که صدرنشینی خود در پایان فصل را نیز تثبیت کرده، اکنون با قهرمانی در مسابقات پایان فصل، ششمین عنوان بزرگ خود در فصل 2023 را کسب کرد تا یکی از بهترین فصولش را پشت سر بگذارد.

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسابقات پایان فصل شد
نواک جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسابقات پایان فصل شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *